Curs “Sistemul de Control Intern Managerial. Modificarile aduse controlului intern managerial prin Ordinul nr.600/2018 si implicatiile acestora asupra documentelor intocmite in domeniul controlului intern managerial”

Tematica cursului:

 

  • Modificările aduse Codului controlului intern/managerial prin Ordinul nr. 600/2018 și implicațiile acestora asupra documentelor întocmite în domeniul controlui intern/managerial

Analiza comparativa intre OSGG 600/2018 si OSGG 400/2015, OSGG 200/200;
Responsabilitățile conducătorilor entităților publice în domeniul CI/M prevăzute în Codul controlului intern/managerial aprobat prin Ordinul nr.600/2018;
Organizarea și funcționarea comisiei de monitorizare în entitate. Documente minimale privind funcționarea comisiei; erori posibile privind organizarea și funcționarea comisiei;
Elaborarea Programului de dezvoltare a SCI/M; planificarea activităților pentru implementarea SCI/M; programul pentru dezvoltarea SCI/M; periodicitatea elaborării programului de dezvoltare; erori posibile privind elaborarea programului pentru dezvoltare;

  • Analiză şi dezbateri pe fiecare standard cu privire la probleme privind implementarea, în conformitate cu OSGG nr.600/2018
  • Standardul 1, Etica și integritatea. Activități necesare conducerii entității publice pentru a asigura un climat etic. Elaborarea procedurilor privind integritatea, valorile etice, evitarea conflictelor de interese, prevenirea și raportarea fraudelor, actelor de corupție și semnalarea neregularităților
    Standardul 2, Atribuții, funcții, sarcini. Întocmirea și actualizarea documentului privind misiunea entității. Cum trebuie elaborat corect un regulament de organizare și funcționare. Legătura între obiectivele entității, obiectivele specifice ale microstructurilor organizatorice și fișele postului; Necesitatea identificării funcțiilor sensibile și modalitatea de analiză; planul de management al functiilor sensibile. Exemple practice.
    Standardul 3, Competența, performanța. Evaluarea performanțelor profesionale ale angajaților pe baza obiectivelor anuale individuale. Elaborarea planului de pregătire profesională
    Standardul 4, Structura organizatorică. Realizarea delegării în entitate. Erori privind delegarea
    Standardul 5, Obiective. Definirea obiectivelor generale și specifice. Tehnici de îmbunătățire a obiectivelor pentru a deveni ”SMART”. Exemple de obiective în domeniul resurselor umane, salarizării, contabilității, achiziții etc. Principalele deficienţe şi erori posibile în definirea obiectivelor. Stabilirea ipotezelor de planificare. Exemple privind definirea şi legătura între ipoteze și obiective
    Standardul 6, Planificarea. Modele de planuri. Exemplu de plan completat. Erori privind planificarea.
  • Instrucţiuni privind întocmirea, aprobarea şi prezentarea raportului asupra sistemului de control intern/managerial.
    Performanţe şi managementul riscului pe standard
    Stabilirea indicatorilor de performanţă. Lista de indicatori în domeniul salarizării, contabilităţii, achiziţii publice etc. Evaluarea calităţii indicatorilor de monitorizare a performanţelor;
    Documente privind implementarea managementului riscului. Identificarea riscurilor semnificative. Catalog de riscuri. Cum se verifică dacă un enunţ reprezintă risc.
    Bune practici în domeniul formulării riscurilor; evaluarea şi prioritizarea riscurilor. Registrul de riscuri pe compartimente.
  • Aspecte practice specifice

Proceduri operaţionale privind activităţile de control – supravegherea şi continuarea activităţii;
Informarea şi comunicarea; gestionarea documentelor. Raportarea contabilă şi financiară;
Evaluare şi audit.

  • Aplicaţii practice, analiză şi dezbateri pe problemele participanţilor; Argumentare privind necesitatea şi utilitatea controlului intern/managerial.
Formular de inscriere
  • Alege curs*
    0
  • Nume*
    1
  • Prenume*
    2
  • Email*
    3
  • Companie*
    4
  • Mesaj*
    5
  • 6
  • Email*a valid email address
    7
  • Email*a valid email address
    8
  • Name*full name
    9
  • Email*a valid email address
    10

Durata: 3 zile

 

Tip curs:  grupa open sau in-house(minim 7 participanti)

 

Locatie: Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara, Brasov

 

Pret: 900 RON/participant

 

*Pentru perioada exacta a cursului, consultati Programul Cursurilor

Vezi toate cursurile organizate de Professionals Business Knowledge.
Suna acum