Curs “Tehnici de auditare a sistemului juridic in entitatile publice”

Tematica cursului:

 

Prezentarea cadrului normativ incident privind activitatea juridică din cadrul unei entități publice.

  • Examinarea de către auditorii interni a modului de organizare şi funcţionare a compartimentului juridic din cadrul entității:
  • adecvarea modului de organizare a compartimentului juridic (dimensionare, organizare);
  • analiza modului de încadrare cu specialiști în domeniul juridic;
  • elaborarea și actualizarea fișei postului; executarea și altor activități care nu intră în sfera domeniului juridic;
  • cazurile de externalizare a activității juridice;
  • analiza cadrului metodologic și procedural specific domeniului juridic; Definirea obiectivelor specifice compartimentului juridic și a indicatorilor de monitorizare a performanței.

Elaborarea procedurilor operaționale specifice domeniului juridic Asigurarea condițiilor de exercitare a activității juridice (spații, consumabile, materiale, I.T. etc.) .
Existenţa unei evidenţe (informatizate) în domeniul juridic care să asigure obţinerea în timp real a informaţiilor privind stadiul dosarelor.
Analiza sintezelor şi rapoartelor privind activitatea juridică din punct de vedere al clarității şi conciziei.

 

  • Analizarea modului de reprezentare a intereselor organizaţiei în raporturile cu alte persoane juridice sau fizice:
  • analiza exercitarii căilor de atac împotriva soluţiilor nefavorabile ale instanţelor de judecată şi se asigură de conformitatea acestora;
  • analiza acțiunilor pierdute în instanţă pentru a determina dacă reglementările aplicabile au fost utilizate corect şi suficient în susţinerea cauzelor;
  • analiza hotărârilor definitive şi evaluarea modului lor de valorificare;
  • Analiza activității de asistenţă juridică:
  • analiza avizului acordat actelor cu caracter juridic sub aspectul conformităţii şi legalităţii.
  • analiza avizului acordat documentelor cu implicaţii financiare, conform procedurii de execuţie bugetară.
  • analiza avizului acordat altor documente emise de entitate, cu implicaţii juridice sub aspectul adecvării şi oportunităţii.

Examinarea activitatii de păstrare şi protejare a dosarelor cauzelor:

  • verificarea respectarii prevederilor legale privind arhivarea dosarelor sub aspectul eficienţei gestionării acestora;
  • analiza listei difuzării informaţiilor din dosarele arhivate, pentru determinarea accesului neautorizat, păstrării confidenţialităţii şi respectării termenelor, regulilor şi procedurilor.
  • Noțiunile din domeniul juridic utilizate în auditul intern al activității juridice sau în cadrul altor misiuni de audit intern :
  • răspunderea în domeniul public (răspunderea disciplinară; răspunderea contravenţională; răspunderea civilă; răspunderea penală);
  • funcţia publică (recrutarea şi încadrarea funcţionarilor publici, dreptul la carieră şi răspunderea funcţionarilor publici);
  • delegarea de competenţe conform dreptului administrativ;
  • rolul dreptului comercial, financiar şi fiscal, muncii, civil, penal, care să asigure auditorului o înţelegere a mediului juridic şi pentru lucra cu instrumente şi documente juridice;
  • rolul dreptului administrativ: actul administrativ si regimul juridic; elemente specifice privind contractele administrative si contenciosul administrativ;
  • Tehnici practice pentru auditarea activității juridice:
  • metodologia specifică de audit; elaborarea obiectivelor pentru o misiune de audit intern; exemple de posibile obiective pentru misiune;
  • realizarea studiului preliminar exemplificat;
  • chestionarul de luare la cunoștință; tehnici de completare; · metodologia de realizare a analizei riscurilor. Exemplificare.
  • elaborarea practica programului unei misiuni de audit intern a domeniului juridic;
  • realizarea intervenției la fața locului; colectarea probelor de audit; exemple de teste;
  • fișa de identificare și analiză a problemei (F.I.A.P.) în cadrul unei misiuni de audit intern a activității juridice; elaborarea raportului de audit intern;
  • Studii de caz și exemple practice
Formular de inscriere
  • Alege curs*
    0
  • Nume*
    1
  • Prenume*
    2
  • Email*
    3
  • Companie*
    4
  • Mesaj*
    5
  • 6

Durata: 3 zile

 

Tip curs: doar grupa in-house(minim 7 participanti)

 

Locatie: Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara, Brasov

 

Pret: 850 RON/participant

 

*Pentru perioada exacta a cursului, consultati Programul Cursurilor

Vezi toate cursurile organizate de Professionals Business Knowledge.
Suna acum